RSS

Tuesday, November 03, 2009

Pengalaman Mistik?


Salam

Setiap hari Selasa, 2 orang pelajar undergraduate akan membuat pembentangan berkenaan 'ekspresi kreatif tentang pengalaman mistik.' Untuk pelajar graduate, yang ada 2 orang je dalam kelas, kami kena buat pembentangan secara solo. Giliran aku akhir sekali, 17 November 2009. satu hape pun tak buat lagi...Huhu~

Dah namanya pembentangan kan, waktu tengahari pula, memang sesuai la untuk mengkuyukan mata. Tapi hari ni dalam kelas, aku bole gelak sepanjang pembentangan tu. Aku sorang plak tu yang gelak. :p. Ala..yg lain ada yg tertido. Sekurang-kurangnya aku bagi sepenuh perhatiankan? Bukannya apa, aku rasa kelakar plak tgk topik yang dibincangkan. Mungkin aku ni terlalu 'ignorant' sampai susah nak memahami pengalaman mistik org.
Kali ni dorang bincang pasal sorang pak hitam ni, Sun Ra yang mengaku ada pengalaman mistik. Dia ni selalu pakai baju pelik2 terutamanya baju purba mesir. Ada cakap pasal pengembaraan ke planet saturn...waa...nak buat ala-ala israk mikraj la tu..huhu~Dorang ada tunjukkan petikan filem bajet rendah yang pakcik tu buat. Aku tak le nak berenti sengih. Pastu pakcik tu ada arkestra bukannya orkestra (huhu~). Dia main muzik dalam pengembaraan mistiknya. Mula-mula aku tengok muziknya, aku jadi macam ni:




Pastu aku jadi macam ni:





Hai..tak tau la apa nak jadi dgn aku..Termakan ubat sengih dan gelak kot. Ok..mari kita tengok muzik pakcik tu ye.





Apa pendapat korang? Aku fikir satu je...Alangkah sedihnya kalau kita fikir yang kita ni di tempat yang istimewa di sisi Tuhan sedangkan realitinya kita dalam kesesatan. Astaghfirullahal 'azim. Harapnya kita tak termasuk dalam golongan tu.

Wassalam

Bookmark and Share

No comments: